Wednesday 27 July 2011

Berlin!!



at Berlin zoo




Berlin Dome





Potsdam Sanssouci Castle



* Saskia & Family

*I visited my friend Saskia in Berlin.
She moved back there before 1year half ago from London.
I was looked after lots by her which was so happy.Of course I can't speak German at all, lost in translation.
We visited Zoo, Berlin Dome, Bauhouse Museum etc.. which were amazing and enjoyed.
Also,Her parents came over from Köln, and they took us to Potsdam.
Sanssouci Castle were beautiful and found lots of Japanese tour group.
I learned Berlin's rich history and culture.
It was too short but a nice holiday and saw my friend Saskia.
They saw off at the airport, I was so sad to leave nice persons.
Hopefully get back to there soon.

*ベルリンにロンドンから引っ越してしまったお友達サスキアを訪ねて行ってきました。
1年前に自国に戻ると行って去ってしまって久しぶりの再会。
いろんなところに連れってくれてすごく嬉しかったです。もちろんドイツ語もできませんし、もった以上に英語が若い人以外通じない。お世話になりました。
ベルリンではヨーロッパ一大きいという動物園、ベルリンドーム、バウハウスミュージアムなどに行ってきました。どれも感動しましたし、楽しかったです。
そしてサスキアのご両親がケルンから来てくださって、ポツダムに連れってくださいました。
サンスイ城に行ったのでがすごい庭園が綺麗でドイツの歴史と文化をすごい学べて見ごたえ十分でした。
すごい短い滞在だったのですが、サスキアとも長く過ごせ、いろんな体験できてすごいいいホリデーになりました。そして空港までお見送りしてくれて最後まで親切な方達で去るときとても悲しかったです。もう少しいたかったです。またすぐに行けるといいな。

Queens Of Sounds Compilation Vol.1